Creació de contingut digital

Aquesta competència requereix, no tan ser un escriptor o una escriptora de referència, com conèixer les pautes bàsiques per desenvolupar continguts digitals d’acord a l’espai on s’hi ubicaran, les persones destinatàries i l’objectiu que es pretén aconseguir. Així, no se segueix la mateixa estratègia per escriure un post en un bloc de divulgació de la cultura popular d’un territori, que per una comunicació promocional d’un producte en una xarxa social com Instagram.

A més, el contingut pot ser visual estàtic (una fotografia o una infografia) o dinàmic (un vídeo).

Per tant, desenvolupar, integrar i re-elaborar continguts digitals (per a les diferents plataformes i formats), són competències bàsiques avui en dia. Tingues en compte que quan escrivim un whatsapp, enregistrem un missatge de veu i/o d’imatge i veu en el nostre àmbit privat, també creem contingut digital!

En relació amb els continguts, hem de conèixer les implicacions de reproduir material de tercers (no propi) ja que poden estar subjectes a drets d’autor/a i llicències de propietat intel·lectual.

I ja per últim: existeixen eines que permeten programar la publicació dels continguts, de manera que puguis planificar, per una banda, la creació / re-elaboració de continguts i per una altra, decidir quan compartir-los (es poden programar emails, publicacions en xarxes sociales, etc.).